• en

„Winter Rally 2018“ prie starto linijos – 27 ekipažai

„Winter Rally 2018“ prie starto linijos – 27 ekipažai

Nuo ankstyvo penktadienio ryto įkyriai purškęs lietus greičio ruožuose esančias provėžas pripildė vandens, tačiau jau per pietus, grįžus iš susipažinimo su trasa, įtampa pilotų veiduose buvo akivaizdžiai atlėgusi – net labiausiai vėlyvą rudenį primenančiuose Utenos ir Molėtų rajono pamiškėse trasos tvirtai sukaustytos ledo.

Koks kietas viršutinis grunto sluoksnis buvo galima be ilgų aiškinimų suprasti stebint trasą ženklinusius „Pitline“ komandos vyrus. Bandydami įsmeigti kuoliukus „stop“ juostoms tvirtinti jie buvo priversti darbuotis laužtuvais ir laužyti grąžtus. Iš viso pagal kruopščiai parengtą varžybų saugos planą numatyta pavojingiausias vietas pažymėti net 1200 specialių ženklų. Tose vietose, kur greičio ruožas skrodžia palei pat vietinių gyventojų sodybas, kelkraščiuose sumontuotos improvizuotos barikados iš presuotų šiaudų ritinių. Kitaip tariant, varžybų organizatoriai itin kruopščiai pasiruošė visiems įmanomiems netikėtumams.

Baigę dėlioti paskutinius taškus greičio ruožų stenogramose Jono Pipiro ir Aisvydo Paliukėno ekipažas į ilgus išvedžiojimus apie plūstelėjusią šilumos bangą nesileido, tačiau patikino, kad vaizdas visoje trasoje yra „tvarkingas-žieminis“.

„Žinoma, jei šalikelėse būtų aukštos pusnys, kurias posūkiuose tam tikrais atvejais galima išnaudoti kaip papildomą atramą, būtų dar įdomiau. Tačiau aptirpęs sniegas smulkmena. Visą trasų paviršių kausto ledas ir tai yra svarbiausia žinia“, – sakė A. Paliukėnas.

Vos prieš keletą dienų iš Dakaro maratono grįžęs Benediktas Vanagas taip pat patikino, kad vaizdas trasoje pakėlė ūpą.

„Šaltis per pastarąją savaitę atliko gerą darbą – įšalo dydis daugiau nei pakankamas. Testiniams važiavimams skirta atkarpa gavo kur kas didesnį krūvį, nei šeštadienį turės atlaikyti kiti septyni greičio ruožai, tačiau ir čia po visų ekipažų „mankštos“ vaizdas buvo makslimaliai geras. Ant kelio paviršiaus yra balų, bet tai ko gero vienintelė bėda“, – pasidžiaugė B. Vanagas.

Ilgiausią nepertraukiamą lenktynininko stažą turintis Ramūnas Čapkauskas savo ruožtu pastebėjo, kad nors oro temperatūra primena buvusią prieš porą metų, trasų būklė yra nepalyginama.

„Nors žiemos lenktynėms skirtos sportinės dygliuotos padangos „dirba“ kaip frezavimo peiliai, testiniame greičio ruože jos suformavo sąlyginai nedideles provėžas. Susipažinimo su trasa metu taip pat niekur nematėm jokių purvynių. Jei prognozės apie naktį spustelsiantį šaltuką pasitvirtins, ryt lenktynės bus tikrai smagios, nors tikslumo vertinant kintančias sąlygas neabejotinai reikės daugiau nei vasarą“, – perspėjo senas ralio vilkas.

Šeštadienį „Winter Rally“ trasoje matysime praktiškai visus pačius greičiausius Lietuvos ralio meistrus, kurių vairavimo technika kaip tik ir kuria užburiantį reginį kiekviename trasos kilometre: Vytautas Švedas, Giedrius Notkus, Benediktas Vanagas, Martynas Samsonas, Ramūnas Čapkauskas, Eugenijus Sladkevičius, Justas Tamašauskas, Giedrius Firantas ir, žinoma, porą pastarųjų metų mūsiškiame čempionate greičio madas diktavęs Janis Vorobjovs. T. y. visos pirmo ryškumo ralio žvaigždės.